8/06/2011

Donna Karan Ad Campaign Fall 2011


Donna Karan is a powerful woman and she believes the power of women. According to her women can change the world. Plus she is inspired by this kind of women. I aggree with her (sometimes). But sometimes I cannot idealize women as superwoman who can raise her children, be successful in her bussiness, be social, be happy, be be be be in the same time... Isn't it too much? I know it is a perfect concept. I want to be one of them I wish every woman be her so:) But (yes, again!) I think that it creates too much pressure on us. If we failed to be so, isn't it so depressive? Why we idealize women such that? May I choose one of them like only being succesful in my bussiness or being happy all the time? I know, there are so many inspiring perfect women. I really admire them. And I do not support traditional concept of women as a god mother and a wife. I just wannt to say that do women really wants to be/needs to be super everyday? I want to cry sometimes or to wear my old and ugly clothes and take walk or to fail sometimes and tell everyone. I talked too much:) What do you think about the subject? Am I too wrong? 
Anyway...Let's look at the campaign because I actually like the pics and the video :)

Donna Karan çok güçlü ve kadınların gücüne inanan bir kadın. Zaten ilham aldığı kadınlarda böyle kadınlar. Karan'a genelde katılsam da bazı itirazlarım var. Çünkü bazen bir kadını 'superwoman' olarak imgeleştiremiyorum. Çocuklarını yetiştiren aynı zamanda işinde çok başarılı olan, sosyal olup her zaman mutlu görünen hep en iyisi olan kısaca... Çok fazla değil mi? Biliyorum çocukta yaparım kariyerde konsepti harika bir konsept. Ben de bu kadınlardan biri olmak istiyorum hatta her kadın öyle olsun istiyorum AMA üstümüzde çok fazla baskı yaratmıyor mu? Başarısız olduğumuzda büyük depresyonlara yol açmıyor mu? Neden kadını bu kadar idealize ediyoruz? Sadece birini seçemez miyim mesela, sadece işimde başarılı olmayı ya da hep mutlu olmayı? Biliyorum çok fazla ilham alınası harika kadın var dünyada. Onlara gerçekten hayranım. Ayrıca iyi bir eş iyi bir anne olmak gibi geleneksel kadın rollerini de destekliyor değilim. Sadece demek istediğim her gün süper olmak istiyor muyuz ya da olmalı mıyız? Bazen ağlamak istiyorum mesela ben ya da eski çirkin kıyafetlerimi giyip yürüyüşe çıkmak istiyorum. Ya da bazen başarısız olup herkese anlatmak istiyorum. Çok fazla konuştum. Siz ne düşünüyorsunuz? Çok mu haksızım?
Her neyse...Hadi reklam kampanyasına bakalım çünkü fotoğrafları ve videoyu sevdim aslında :) 



As all Donna Karan looks, these looks are perfect for a day or a night. Colours are so perfect. As I said before, pastel and elegant fall2011 colours, grey, light blue and brown.
Gloves, fur details(unfortunatley) and middle-sized bags. Plain but classy.

Donna Karan kadını bu sezonda geceden gündüze, gündüzden geceye taşınabilecek kıyafetler içinde. Renkler bence çok güzel. Daha önce yazdığım gibi pastel ve zarif sonbahar2011 renkleri, gri ,açık mavi ve kahve.
Eldivenler, (maalesef ki) kürk detaylar ve orta boy çantalar. Sade fakat şık.

 Model Isabeli Fontana



Photos by Inez van Lamsweerde and Vinoodh Matadin

Nicoletta Santoro is the stylist  

Christiaan is the hair stylist and Lisa Butler is the makeup artist



For details and complete video, please check donnakaran.com
Detaylar ve video için donnakaran.com a bakabilirsiniz.



What do you think about the idea of superwoman? Do you want to be/are one of them?
Do like the campaign?
Take care. I am looking for your comments.

Superwoman olma fikri konusunda ne düşünüyorsunuz? Sizde çocuk da yaparım kariyer de diyenlerden misiniz?
Kampanyayı nasıl buldunuz?
Kendinize iyi bakın. Yorumlarınızı bekliyorum.

2 comments:

  1. I don't know about being superwoman, but we can all try. Or at least look like it. I would wear almost every item she designs, as they are always flattering for women.

    ReplyDelete
  2. yeah you are right actually:) we should try or at least look like it:))

    but Donna Karan designs are so perfect:))

    thanks for your comment:)

    ReplyDelete

Looking forward to hear | Yorumlarınızı merak ediyorum

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...