12/06/2011

Size yakışanı giyin- adım 1

Fark yaratmak diye bir yazı dizisine başlamıştım hatırlarsanız.Farklılaştırmak derken kişiselleştirmekten bahsediyorum aslında. Kişiselleştirdiğiniz kıyafetlerinizle size ait olan bir tarza sahip olmak hiç zor değil ama kabul etmeliyim ki bu süreç biraz uzun. Sürecin başında ise yapmanız gereken en önemli şey ise kendinizi ve bedeninizi tanımak. İsterseniz bir bilenden yardım alın isterseniz kendiniz bu iş üstüne kafa yorun kendinizi tanımaya başladıkça size yakışanı bulmakta zorlanmayacak ve dolabınızı asla giyemeyeceğiniz ya da size yakışmayan kıyafetlerle doldurmayacaksınız.

Biliyorum bir çok yerde beden şekilleri/tipleri üstüne yazılar okudunuz. Bu yazı da onlardan biri aslında ama olabildiğince uygulanabilir hale getirmeye çalıştım. Umarım becerebilmişimdir:) İsterseniz hemen başlayalım.Beden tipinizi bulduktan sonra diğer yazılarda neler giymeniz ve nelerden kaçınmanız gerektiğini yazacağım:) İlk analizimiz bacaklar ve gövde uzunluğu üstüne yani dikey olarak vücut tipiniz.

İlk yapmanız gereken omuzlarınızdan basenlerinize(demek istediğim bacaklarınızın başladığı yer sanırım:)) kadar olan mesafeyi ölçmek ve bir kenara not etmek. Sonra basenlerinizden ayaklarınıza kadar olan mesafeyi de ölçüp ikisini karşılaştırmak.


  • İlk vücut tipimiz:  Kısa Bacaklar-Uzun Gövde

Bacaklarınız gövdenizin ölçüsünden azsa sizin vücut tipiniz bu kategoriye girmekte.

Yapmanız gereken bacaklarınızı daha uzun-gövdenizi ise daha kısa göstermek!!

Örneklerimiz ise AnnaLynne McCord ve Kate Hudson.
  • İkinci vücut tipimiz Dengeli Dağılım:)
Ölçüleriniz hemen hemen aynıysa sizin vücut tipiniz dengeli dağılım kategorisinde.

Yapmanız gereken orta gövdenizi uzatmak-dengeyi sürdürmek/kısaysanız bacakları uzun göstermek her zaman işe yarar:)
Örneğimiz ise Kim Kardashian

  • Son vücut tipimiz ise Uzun Bacaklar- Kısa gövde
Eğer bacaklarınızın ölçüsü gövdenize göre daha uzunsa siz de son kategoriye giriyorsunuz.

Yapmanız gereken dengeyi bulmak tabii uzun bacaklarınızla bir derdiniz varsa:)
Örnelerimiz ise Cameron Diaz ve Nicole Kidman


Ben son tipe giriyorum ama boyumun selvi gibi olmadığını belirtmek isterim. Bana faydası sanırım her zaman olduğumdan daha zayıf göstermem. Sizin vücut tipiniz hangisi?
 Yatay vücut tipini bir sonraki yazıda anlatacağım. sonra da ne giymemiz gerektiğini konuşuruz olmaz mı?:)
images via my-virtual-makeover



1 comment:

  1. Ah çok faydalı bir yazı olmuş, çok teşekkürler. Bende son tipe giriyorum :)

    ReplyDelete

Looking forward to hear | Yorumlarınızı merak ediyorum

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...