12/09/2011

Size yakışanı giyin - adım 2

Merhabalar...
Herkes nasıl bakalım? Ben de iyiyim sağolun:) Sadece sınavlarımın geçen hafta bittiğini sanıyordum, meğerse bitmemişler, dün de sınavım varmış son anda öğrendim. eh biraz çalıştım işte. Kendi kendime konuşmaya bile başladım bu saflıkla (fark etmişsinizdir:)).

Madem bir yenisini öğreninceye kadar sınavlarım bitti o zaman size yakışanı giyin 2 yazısını yazmanın tam zamanıdır diye düşündüm. İyi yapmışım dimi? Merak etmeyin canım bol renkli-kıyafetli tavsiye postları da kapıda ama önce işin teorisini kapalım, değil mi hanımlar?:))

İlk yazıda dikey vücut tipinizi öğrendiyseniz eğer sırada yatay vücut tipimiz var(dikey-yatay yerine kullanacağım kelimeler en-boy mu olmalıydı bilemedim)Bir de önceki yazıda örnekler verdim ama resimleri koymadım çünkü bikinili ünlü resimlerini yakıştıramadım nedense bloga,merak edenlere tavsiye edeceğim arama motoru google olacak tabii ki:)
Fazla sırıttım ve uzattım, hadi başlayalım.

Yine elimize mezuramızı alıp göğüs çevresi ve baseninizi ölçün. Bir kenara not etin.Bir de belinizi ölçüp bir kenara not edin.İşimize yarayacak ölçüler bunlar:)

Kum saati

Göğüs ve basenleriniz eşit ya da 1-2 santim farkla neredeyse aynı ölçüde, bel ölçünüz ise bu ölçülerden 20-25cm az ise siz bir kum saatisiniz:)(yani beden tipiniz öyle)
Dengeli vücut tipinde olmanız muhtemel. Yani gövde ve bacak uzunluğunuz hemen hemen eşit.

Sizin için kendinize yakışanı bulmak çok da zor değil çünkü genelde kıyafetler sizler için üretiliyor.

Yapmanız gereken ise kıvrımlarınızı saklamamak. Belinize, dekoltenize vurgu yapacak kıyafetler seçmelisiniz.


Ters Üçgen


Göğüs/omuz ölçünüz diğer ölçülerinizden büyük, basen ölçünüz ise en küçük ölçünüz ise sizin vücut tipiniz ters üçgen demektir.Ayrıca uzun bacak-kısa gövde vücut tiplerinde görülmesi muhtemel bir oran ters üçgen.

Yapmanız gereken ise belinizden yukarısını vurgulamak. Eğer belinizi odak noktası yaparsanız olduğunuzdan büyük ve kilolu görünebilirsiniz.


Üçgen


Sanırım en sık rastlanan vücut tipi(en sık rastlanan olmasına rağmen genelde kıyafetlerin kum saatine göre üretilmesi de ayrı bir konu ya neyse). Basen ölçünüz diğer ölçülerinize göre büyük, göğüs ölçünüz ise en küçük ölçünüz ise siz bu kategoriye girmektesiniz.

Yapmanız gereken ise yine ilgiyi belden yukarısına çekmek.Basenlerinizi olduğundan büyük gösterecek kıyafetlerden kaçının.

Dikdörtgen


Eğer tüm ölçüleriniz birbirine yakınsa(bel ölçünüz 10-15 cm küçük olabilir diğer ölçülerinizden göğüs ölçünüz ise 15cm'e kadar basen ölçünüzden küçük olabilir.) sizin vücut tipiniz ise dikdörtgen oluyor.

Yapmanız gereken ise belinizi olduğundan ince gösterecek, göğüs ve omuzlarınıza dikkat çekecek kıyafetler seçmek. 

Oval


Oval vücut tipi genelde bel kısmı diğer ölçülerden büyük olan vücut tipi. Kilo aldığınız yer genelde göbek kısmı oluyor ve göğüs ve basenleriniz bel kısmınızdan küçük kalıyorsa vücut tipiniz oval demektir. Bu vücut tipi genelde çok kilolu iseniz geçerli aklınızda olsun.


Yapmanız gereken ise dikkatleri belinizden uzaklaştırmak. Baştan aşağıya tek renk kıyafetler işe yarayacaktır.


Baklava


Ovale çok benziyor ve yine çok kilolu hanımlar için geçerli tek farkı bel-göbek kısmınızın aşırı büyük olması.


Yapmanız gereken ise yine dikkatleri belinizden yukarıya çekmek. Çok küçük detaylardan kaçının ya da çok dar pantolonlardan.


images via yourlifestyled

4 comments:

  1. Ucgen miyim, dikdortgen mi bilemiyorum;) En iyisi ikisine de uyayim ben:D

    ReplyDelete
  2. :))hangi kıyafetleri giymeli kısmında hangisi yakışırsa ya da hangisini seversen onu seçersin o zaman olmaz mı:)

    ReplyDelete
  3. Bu insanlar bu yazıyı okusada bi ders alsa cidden (: Güzel bir yazı olmuş, İyi bloglamalar (:

    ReplyDelete
  4. Çok teşekkür ederim:) Ders alınlar diye yazmadım gerçi ama biraz fikir verebilirsem sevinirim

    ReplyDelete

Looking forward to hear | Yorumlarınızı merak ediyorum

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...